Vozidlo TATRA FF7 4×4 New Gen představuje zcela novou generaci závodních speciálů týmu FESH FESH. Vozidlo má nově trambusovou kabinou a vyniká svou nízkou hmotností, místem pro posádku v kabině a dobrým přístupem pro servisní tým k motoru a převodovce. Je postaveno na upraveném tatrováckém podvozku s rozvorem 4 500 mm, pohání jej 13litrový motor Volvo 13D o výkonu 1100 koní a s maximálním kroutícím momentem 4 500 Nm. Hnací trakt doplňuje automatická šestirychlostní převodovka Allison s hydrodynamickým měničem. Speciál je dlouhý 6 530 mm, vysoký 3 200 mm a široký 2 500 mm. Váží 8 750 kg.
Samotnému závodu, který se jel ve dnech 23. – 25. srpna a sestával z prologu a čtyřech rychlostních zkoušek o průměrné délce cca 150 km, předcházelo testování jak novinky ve “fešácké stáji”, tak ostříleného “Fotra”, který už má za sebou pár tisíc soutěžních kilometrů.
Speciál FF7 na tuto cestu odjel s několika cíli – otestovat novou koncepci vozidla,nastavit motor a převodovku pro závodní režim a připravit se tak na závody v Maroku,které se jedou v první polovině října. Testování ale vůbec neprobíhalo podle plánu a podle očekávání. Poměrně dlouho mechanici zápasili s tlakem nafty v palivové soustavě, když se to podařilo vyřešit a auto se mohlo rozjet, objevily se problémy s odezvou plynového pedálu, a tak místo na zkušebním polygonu trávila “Sedmička” čas v bivaku uprostřed vojenských lesů.
Když to vypadalo, že se vše podařilo opravit, nastoupila posádka Tomáš Vrátný, Jaromír Martinec a Bartek Boba se speciálem TATRA FF7 4×4 New Gen na start BAJA Poland 2024. Start se však nepodařil. Do pátečního prologu speciál neodstartoval kvůli znovu se opakující závadě na čidle plynového pedálu. Mechaniky čekala dlouhá odpolední až noční směna, problém museli do sobotních rychlostních zkoušek vyřešit. A podařilo se. V sobotu se “Sedmička” zakousla do prvních závodních kilometrů. Více než 300 km se podařilo odjet v rozumném tempu a tým mohl sbírat potřebná data. Hned večer se začaly upravovat programy jednotlivých řídících jednotek, zejména se ladilo řazení a výkon motoru. V neděli pak posádku čekaly další dvě “erzety”, celkově pouze 70 km, o to ostřeji ale bylo potřeba jet. Servisní tým odvedl fantastickou práci. Sedmička poslouchala a s posádkou si dojela pro krásné druhé místo v kategorii kamionů! “Myšlenky na bednu byly před startem rallye spíše z kategorie sci-fi. Kluci v bivaku ale dokázali, že si umí s problémy poradit a nakonec jsme si dojeli pro stříbro. Tahle medaile patří právem celému týmu. Už se těším do Maroka a hlavně na Dakar,” řekl po absolvování polské rallye Tomáš Vrátný.
Další závody, které bude tým FESH FESH absolvovat, bude Rally du Maroc od 6. do 11. října.
Tým FESH FESH vyrazil na severozápad Polska s novým speciálem TATRA FF7 4×4 New Gen na, aby ho nasadil do jeho prvního závodu. BAJA Poland je součástí série rallye “BAJA” (čti “bacha”) a každým rokem se jezdí v okolí polského Štětína a na vojenském újezdu u Drawska.
Tým FESH FESH vyrazil na severozápad Polska s novým speciálem TATRA FF7 4×4 New Gen na, aby ho nasadil do jeho prvního závodu. BAJA Poland je součástí série rallye “BAJA” (čti “bacha”) a každým rokem se jezdí v okolí polského Štětína a na vojenském újezdu.
Vozidlo TATRA FF7 4×4 New Gen představuje zcela novou generaci závodních speciálů týmu FESH FESH. Vozidlo má nově trambusovou kabinou a vyniká svou nízkou hmotností, místem pro posádku v kabině a dobrým přístupem pro servisní tým k motoru a převodovce. Je postaveno na upraveném tatrováckém podvozku s rozvorem 4 500 mm, pohání jej 13litrový motor Volvo 13D o výkonu 1100 koní a s maximálním kroutícím momentem 4 500 Nm. Hnací trakt doplňuje automatická šestirychlostní převodovka Allison s hydrodynamickým měničem. Speciál je dlouhý 6 530 mm, vysoký 3 200 mm a široký 2 500 mm. Váží 8 750 kg.
Samotnému závodu, který se jel ve dnech 23. – 25. srpna a sestával z prologu a čtyřech rychlostních zkoušek o průměrné délce cca 150 km, předcházelo testování jak novinky ve “fešácké stáji”, tak ostříleného “Fotra”, který už má za sebou pár tisíc soutěžních kilometrů.
Speciál FF7 na tuto cestu odjel s několika cíli – otestovat novou koncepci vozidla,nastavit motor a převodovku pro závodní režim a připravit se tak na závody v Maroku,které se jedou v první polovině října. Testování ale vůbec neprobíhalo podle plánu a podle očekávání. Poměrně dlouho mechanici zápasili s tlakem nafty v palivové soustavě, když se to podařilo vyřešit a auto se mohlo rozjet, objevily se problémy s odezvou plynového pedálu, a tak místo na zkušebním polygonu trávila “Sedmička” čas v bivaku uprostřed vojenských lesů.
Když to vypadalo, že se vše podařilo opravit, nastoupila posádka Tomáš Vrátný, Jaromír Martinec a Bartek Boba se speciálem TATRA FF7 4×4 New Gen na start BAJA Poland 2024. Start se však nepodařil. Do pátečního prologu speciál neodstartoval kvůli znovu se opakující závadě na čidle plynového pedálu. Mechaniky čekala dlouhá odpolední až noční směna, problém museli do sobotních rychlostních zkoušek vyřešit. A podařilo se. V sobotu se “Sedmička” zakousla do prvních závodních kilometrů. Více než 300 km se podařilo odjet v rozumném tempu a tým mohl sbírat potřebná data. Hned večer se začaly upravovat programy jednotlivých řídících jednotek, zejména se ladilo řazení a výkon motoru. V neděli pak posádku čekaly další dvě “erzety”, celkově pouze 70 km, o to ostřeji ale bylo potřeba jet. Servisní tým odvedl fantastickou práci. Sedmička poslouchala a s posádkou si dojela pro krásné druhé místo v kategorii kamionů! “Myšlenky na bednu byly před startem rallye spíše z kategorie sci-fi. Kluci v bivaku ale dokázali, že si umí s problémy poradit a nakonec jsme si dojeli pro stříbro. Tahle medaile patří právem celému týmu. Už se těším do Maroka a hlavně na Dakar,” řekl po absolvování polské rallye Tomáš Vrátný.
Další závody, které bude tým FESH FESH absolvovat, bude Rally du Maroc od 6. do 11. října.
© Copyright 2024 KAR group, a.s. , All right reserved.
Ochrana soukromí GDPR